Poluttamo-seminaari 21.11. Helsingissä – analytiikkaa, visualisointeja ja ohjausta toisen asteen opiskelijan tueksi

29.10.2018Linda Lehto
Uutiset 0 kommenttia

Poluttamo – oma digipolku oppimiseen -hanke järjestää 21.11. Taitotalolla Helsingissä hankkeen päätösseminaarin. Luvassa on sekä asiantuntijapuheenvuoroja että työpajoja, aiheina mm. tekoäly, datan visualisointi, oppimisanalytiikka sekä erilaiset ohjauksen menetelmät.

 

Ohjelma

8.30 Aamukahvi, ilmoittautuminen ja Poluttamon tuotoksiin tutustuminen

9.00 Tilaisuuden avaus

9.10 Tekoäly ja oppiminen – Anu Passi-Rauste, HeadAI

9.50 Datan visualisointi ja sen merkitys – Juuso Koponen, Koponen+Hildén

10.30 Siirtyminen työpajoihin

10.45-12.00 Työpajat

  • Opiskelijan oppimisympäristö ja oppimisanalytiikka teknisesti
  • Miten HOPS visualisoidaan?
    Onko visuaalisoidusta HOPSista / HOKSista hyötyä?
  • Miten opo innostui oppimisanalytiikasta ja mitä datasta voisi löytyä omaan työhön?

12.00 LOUNAS (omakustanteinen)

13.00 Opiskelijan digituettu opinpolku, jossa on sallittua tehdä virheitä ja oppia niistä – Jari Välkkynen, Ammattiopisto Tavastia

13.45 Multimodaalisuus jokaisen oppijan tukena oppimateriaaleista ePortfolioon – Merja Saarela, HAMK

14.30 Työpajat

  • Koe oppimisanalytiikka!
  • Tavoitematriisit ja oman opiskelutavoitteen asettaminen omilla työvälineillä
  • Toisen asteen opiskelijoiden Vertaisvalmennus-menetelmä
  • Kylmä keikka – tiedä tai tuhoudu! Educational escape room -tyylinen tiedonhallintataitojen peli toisen asteen opiskelijoille ja muillekin tietoa tarvitseville
  • Osaamismerkit opetuksen tukena
  • Multimodaaliset työvälineet

16.00 Tilaisuus päättyy

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittautumiset 11.11.2018 mennessä lomakkeella >>

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton – tervetuloa mukaan!

 

Poluttamo – oma digipolku oppimiseen -hankkeen tavoitteena on tarjota tukea toisen asteen opiskelijalle oman opintopolun selkiyttämiseen, opinnoissa etenemiseen sekä ammatilliseen kasvuun ja kehittymiseen. Hanke hyödyntää digitaalisten jalanjälkien sekä oppimisanalytiikan tarjoamia mahdollisuuksia, visuaalista henkilökohtaista opintosuunnitelmaa sekä vertaismentoroinnin ja -valmentamisen menetelmiä. Hanke edistää keskeyttämisuhan alla olevien ja keskeyttäneiden välitöntä eteenpäin polutusta ja sujuvaa siirtymää toiseen oppilaitokseen, toiselle oppiasteelle tai työelämään.

Hanketta rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto.

Kommentit on suljettu.