Tiedote: MeeGo Summit FI kokoaa MeeGo- ja Qt-osaajat Tampereelle huhtikuussa

Lehdistötiedote / 8.2.2011
Julkaistavissa heti

MeeGo Summit FI kokoaa MeeGo- ja Qt-osaajat Tampereelle huhtikuussa

Maailman ensimmäinen kansallinen MeeGo Summit järjestetään 15. – 16. huhtikuuta Tampereella. Kaksipäiväinen kehittäjille suunnattu tapahtuma on täynnä MeeGo- ja Qt-sessioita. Mukana on alan huippuesiintyjiä, kuten Valtteri Halla Nokiasta ja Carsten Munk MeeGo-yhteisöstä. Summitiin voi rekisteröityä maksutta osoitteessa summit.meegonetwork.fi.

Tapahtumassa on kolme pääteemaa eri kohderyhmille:

• Core & Future – Sovellukset ja uusimpien työkalujen mahdollisuudet
  • Hacks & Tricks – Laitepohjaiset keksinnöt ja erikoiset kokeilut
  • Biz Buzz – Tuotteiden valmistaminen MeeGo-ekosysteemissä

”MeeGo Summit FI on kehittäjille loistava mahdollisuus tavata ja samalla oppia lisää paikallisesta MeeGo-yhteisöstä”, toteaa Munk. ”Tapahtumassa saa ensikäden tietoa tuoreimmista MeeGo-teknologioista ja niiden taustalla olevista ihmisistä”, hän jatkaa.

Kehittäjät, jotka haluavat kilpailla Nokian ja Intelin laitepalkinnoista, voivat ilmoittautua Summitin Meegathon-kilpailuun. Kilpailun säännöt ovat verkkosivuilla summit.meegonetwork.fi.

Summit tarjoaa lisäksi mahdollisuuden suorittaa Qt-sertifioinnin.

MeeGo on avoimen lähdekoodin seuraavan sukupolven alusta mobiili- ja sulatetuille laitteille. MeeGon perustivat Nokia ja Intel ja se on nykyään Linux Foundationin hallinnoima projekti. Summitin järjestävät MeeGo Network Finland ja Hermia Oy:n hallinnoima Suomen avoimen lähdekoodin keskus COSS.

Lisätietoa tapahtumasta:
Jarkko Moilanen, Community Manager, MeeGo Network Finland
040 823 5382, jarkko.moilanen (ät) meegonetwork.fi

Lisätietoa MeeGosta:

MeeGo Network Finland

MeeGo Network Finland on monipuolinen, avoin ja aktiivinen vapaaehtoisuuteen perustuva MeeGo-yhteisö. Se tuo kehittäjät, hakkerit ja käyttäjät yhteen luomalla alueellisen yhteisön ja edistämällä vuorovaikutusta.

Suomen avoimen lähdekoodin keskus COSS

Suomen avoimen lähdekoodin keskus COSS on avoimen lähdekoodin teknologioita ja toimintamallia hyödyntävän liiketoiminnan kansallinen kehittämisorganisaatio. COSSin hallinnollisena taustaorganisaationa toimii Hermia Oy.