COSS.fi

selvitys

COSS on julkaissut vertailun saatavilla olevista avoimen lähdekoodin etäkokousratkaisuista

Erityisesti kunnista on noussut tarve hahmottaa kustannustehokkaita, toimittajalukottomia vaihtoehtoja suljettujen ratkaisujen korvaajiksi erityisesti seuraavilla aihealueilla: Etäkokoustyökalut (mielellään selainpohjainen, joka ei vaadi asennuksia), dokumenttien tietoturvallinen jakaminen ja yhteiskäyttö, pikaviestintäjärjestelmä, ryhmätyöskentelyn etänä mahdollistava järjestelmä (helppo fasilitointi), pilvitallennus, äänestysjärjestelmä (mielellään integroitu neuvottelujärjestelmään, mahdollisesti vahva tunnistautuminen, joka mahdollistaisi suljettujen lippuäänestysten toteuttamisen). Edellä mainittuihin alueisiin on olemassa erilaisia avoimen maailman […]

COSS on julkaissut vertailun saatavilla olevista avoimen lähdekoodin etäkokousratkaisuista Read More »

Poluttamo

Kolmas COSSin tuottama Poluttamo-selvitys julkaistu

Kolmas COSSin tuottama selvitys Poluttamo – oma digipolku oppimiseen -hankkeeseen on nyt julkaistu. Selvitys luettavissa täällä. Opiskelijaa koskevat tiedot henkilökohtaistamisprosessin välineenä erityisesti henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman näkökulmasta -nimisen selvityksen tarkoituksena on pohtia opiskelijaa koskevien tietovirtojen hyödyntämiseen liittyviä lainsäädännöllisiä rajoitteita erityisesti opiskelijan yksityisyyden suojaa turvaavien oikeuksien näkökulmasta. Opiskelijaa, hänen osaamistaan ja tavoitteitaan koskevat tiedot ovat avainasemassa opintojen henkilökohtaistamisprosessin kannalta.

Kolmas COSSin tuottama Poluttamo-selvitys julkaistu Read More »

Poluttamo logo

Poluttamo – oma digipolku oppimiseen -hankkeen selvityksiä julkaistu

  COSS on tuottanut Poluttamo – oma digipolku oppimiseen -hankkeeseen selvityksiä aiheista Oppijan digitaalinen jalanjälki – Oppimisen arjessa kertyvät henkilötiedot sekä oikeus ja mahdollisuudet niiden käyttämiseen sekä Oikeudellisia näkökulmia MyDataan oppilaitoksissa – Ihmiskeskeinen oppimisanalytiikka. Selvityksissä tarkastellaan seikkoja ja toimenpiteitä, jotka oppilaitosten tulee huomioida ja toteuttaa, jotta oppimisdataa ja siihen pohjautuvaa oppimisanalytiikkaa voitaisiin hyödyntää sekä tarkastellaan

Poluttamo – oma digipolku oppimiseen -hankkeen selvityksiä julkaistu Read More »

Scroll to Top