COSS.fi

haltu

Haltu mukana EduCloudin kehityksessä – yhteistyöllä ja avoimuudella erinomaisia tuloksia

Haltu Oy:n Ilkka Hakkari kuuli EduCloud-projektista ensimmäisen kerran syksyllä 2013. Tämän vuoden keväällä hankkeen käynnistyessä Ilkka alkoi käsittää, mistä hankkeessa oikeastaan oli kyse: Suomeen oli viimein tulossa kansallisen tason järjestelmä siihen, mihin Haltu oli jo useamman vuoden pyrkinyt Unelmakoulu-projektin parissa. Kun Tieteiden talolla huhtikuun alussa järjestettiin projektin ensimmäinen design day, oli Ilkka paikalla muiden mukana. […]

Haltu mukana EduCloudin kehityksessä – yhteistyöllä ja avoimuudella erinomaisia tuloksia Read More »

Uusi sähköinen oppimisalusta kuntien yhteistyönä

Sähköinen oppimisalusta otetaan koekäyttöön edelläkävijäkunnissa vuoden vaihteessa. Kuuma-kunnat, Lohja sekä Espoon ja Vaasan ruotsinkielinen opetustoimi toteuttavat uuden sähköisen oppimisalustan yhteistyönä. Kuuma-kunnat ja Lohjan kaupunki ovat saaneet aloittamaansa sähköisen oppimisalustan kehitystyöhön mukaan nyt myös Espoon ja Vaasan ruotsinkielisen opetustoimen. Espoosta työhön osallistuu myös suomenkielinen varhaiskasvatus. Kuntatoimijat toteuttavat yhteistyössä vuoden 2014 aikana kehitysprojektin, jonka myötä he saavat käyttöönsä

Uusi sähköinen oppimisalusta kuntien yhteistyönä Read More »

Avoin teknologia tarjoaa koulujen kipeästi kaipaamaa joustoa hankintamalleihin

Kauniaisten suomenkielisen perusopetuksen ja Haltu Oy:n välillä allekirjoitettiin sopimus liittyen sähköisen oppimisympäristöjärjestelmän ylläpito- ja kehittämispalveluihin. Hankinta kilpailutettiin tammikuussa 2013. Sopimus on useampivuotinen ja tuo markkinoille sähköisten palveluiden hankintamallin, joka on uraauurtava julkisella sektorilla. ”Kilpailutus on merkittävä askel oikeaan suuntaan, koska siinä tilaaja edellytti, että toimitus perustuu avoimeen lähdekoodiin ja myös sopimusaikana mahdollisesti kehitettävät lisäominaisuudet tullaan

Avoin teknologia tarjoaa koulujen kipeästi kaipaamaa joustoa hankintamalleihin Read More »

Scroll to Top